Na wewnętrznych zasobach BIK dostępna jest dokumentacja specyfikacji nowej wersji systemu BIK Klient Indywidualny. Nowa odsłona systemu otrzymała już numer wersji 4.0. Tym razem nie jest to mała zmiana, która tylko lekko modyfikowałaby format wymiany danych a prawdziwa rewolucja. Zmienia się wiele – począwszy od technologii wykorzystywanej do komunikacji subskrybentów z BIK, poprzez zakres i format przekazywanych danych do dostępnych produktów.
Zmiany swoim zakresem obejmują zarówno dane przekazywane we wsadach, jak i zbiór dostępnych raportów. Znany wszystkim subskrybentom format wymiany danych tzw. „@Format” (który wydawało się, że będzie działał wiecznie i jeszcze nasze wnuki będą się o nim uczyć na szkoleniach) właśnie przechodzi do lamusa. Aktualnym formatem przekazywania danych będzie znany, lubiany i zrozumiały JSON, a punktem dostępowym do systemu będą usługi REST’owe.
Zbiór oferowanych raportów głównych zostanie zredukowany do dwóch: Raport Kredytowy i Raport Weryfikacyjny. Pozostaną jeszcze raporty związane z platformą antyfraudową, Samodzielny Raport BIG IM i Raport Credit Freeze. Do dyspozycji subskrybentów pozostaną jeszcze dodatkowo raporty uzupełniające: SDK, BAK, NBAK, BIOW, BIOW-OF, Credit Freeze i BIG IM. Już dzisiaj warto przeprowadzić analizę i uwzględnić wykorzystanie nowych produktów w swoich procesach. Dodatkowo wykorzystanie nowych technologii w sposobie komunikacji z systemem BIK KI może przyczynić się od ograniczenia kosztów integracji subskrybentów z BIK.
W początkowej fazie BIK przewiduje możliwość równoczesnej pracy Systemu BIK KI zarówno aktualnej wersji 3.7 jak i nowej 4.0. Z czasem jednak nieuchronnie będzie zbliżał się moment wyłączenia systemu w wersji 3.7. Wszyscy nowi i obecni subskrybenci będą musieli zintegrować się z nową wersją systemu, dlatego warto o zmianach pomyśleć już dzisiaj. W VSoft trwają prace pozwalające na integrację z systemem BIK KI w wersji 4.0. Dzięki VSoft Konektor BIK KI wielka rewolucja może stać się bezbolesną ewolucją.
Konektor BIK KI zapewnia dostęp do raportu oceny klienta, raportu monitorującego i raportu zarządzania klientem.