Jak budujemy zaufanie wśród klientów?
Budowanie zaufania wśród klientów to proces, który wymaga konsekwencji, przejrzystości i odpowiedzialności. Spełnianie obietnic, przewidywalna komunikacja oraz otwartość na feedback to kluczowe aspekty, które mogą przyczynić się do stworzenia trwałych relacji z klientami. Jako firma dostrzegamy, że wdrożenie tych zasad przynosi szereg korzyści, takich jak zwiększona lojalność, zadowolenie klientów oraz pozytywne rekomendacje. Warto zainwestować czas i wysiłek w te zasady, aby w przyszłości cieszyć się lojalnością i zadowoleniem klientów.
InsurTech: Kluczowe kryteria wyboru systemu i partnera technologicznego
Sektor InsurTech wspiera sposób funkcjonowania firm, które zajmują się ubezpieczeniami, zarówno na poziomie kreowania produktów, jak i ich dystrybucji. Nowoczesne rozwiązania, mogą znacząco poprawić efektywność operacyjną oraz doświadczenia użytkowników. Wybór odpowiedniego partnera technologicznego jest kluczowy dla osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie. Poniżej przedstawiamy istotne kryteria, które warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wdrożeniu rozwiązań InsurTech w swojej firmie.
Leasing i ubezpieczenie w jednym: dlaczego jeszcze tego nie robisz?
Ubezpieczenia są nieodłącznym element leasingu – to niezaprzeczalny fakt. Zatem dlaczego firmy wciąż nie wykorzystują w pełni ich potencjału do generowania dodatkowych przychodów? Czyżby pakiet usług leasing z ubezpieczeniem był drogą do nowych możliwości, której tak wielu jeszcze nie odnalazło?
Platforma low-code archITekt w sektorze ubezpieczeniowym
Rozwiązania typu low-code stają się coraz bardziej popularne, znajdując zastosowanie także w sektorze ubezpieczeń. Platforma archITekt jest jednym z takich narzędzi, które zmieniają sposób tworzenia i zarządzania systemami ubezpieczeniowymi.
Ewolucja tak, rewolucja nie
O bezpiecznym i efektywnym wprowadzaniu salonów dealerskich w cyfrową rzeczywistość oraz korzyściach, które przynosi digitalizacja – opowiadają Paweł Wroniewicz i Grzegorz Skulimowski.
Produktowa sztuka kompromisów
Feedback od odbiorców rozwiązania może też być źródłem inspiracji do dalszego innowacyjnego rozwoju produktu, co może się przyczynić do zwiększenia jego konkurencyjności na rynku. Dlatego niezwykle ważne jest, aby umieć wypracować kompromis między rozwojem produktu a oczekiwaniami klientów.
Jak prowadzić efektywną sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w sieciach dealerskich?
Wybór nowego samochodu otwiera przed klientem różnorodne opcje finansowania, a każdy klient ma swoje unikalne potrzeby. Jednakże bez względu na formę zakupu, w każdym przypadku, pojazd musi być ubezpieczony – od minimalnego zakresu ubezpieczenia, czyli OC dopuszczającego pojazd do ruchu, aż do sprzedaży pakietowej z gamą produktów dodatkowych.
Na styku ubezpieczeń, leasingów i zakładów ubezpieczeniowych, czyli o integracjach, przetwarzaniu danych i różnych produktach
Poniższym artykułem chciałbym zwrócić uwagę na kilka aspektów związanych z obsługą danych w organizacjach oraz pokazać korzyści płynące z odpowiedniej integracji systemu ubezpieczeniowego z otoczeniem. Pisząc o integracjach, mam na myśli różnego rodzaju połączenia, nie tylko te z systemami zakładów ubezpieczeń. Chciałbym również pokazać, w jaki sposób systemy ubezpieczeniowe mogą być naturalnym hubem komunikacyjnym pomiędzy światem zewnętrznym a wewnętrznymi systemami organizacji. Skonkretyzować korzyści płynące z posiadania dobrej integracji pomiędzy systemami oraz wskazać, jak ogromny wpływ na czas obsługi spraw mają właśnie dane.
Zarządzanie produktem ubezpieczeniowym
W ostatnim wpisie blogowym pisaliśmy o interfejsie API, procesach sprzedażowych oraz o Systemie ubezpieczeniowym, który może być silnikiem produktowym dla innych systemów. Chcielibyśmy rozwinąć to ostatnie zagadnienie, związane z silnikiem produktowym, skupiając się na zarządzaniu produktami ubezpieczeniowymi. Zaczniemy od określenia, czym jest produkt ubezpieczeniowy.
Podbij rynek ubezpieczeń: Jak przekształcić multiagencję ubezpieczeniową w lidera branży?
W dzisiejszej erze cyfrowej, aplikacje, z których korzystamy na co dzień, przetwarzają ogromne ilości danych, dostarczając nam te, które są w danym momencie niezbędne. Bez względu na to, jak i skąd pochodzą te informacje, skupiamy się głównie na ich efekcie – fakcie, że są dostępne. Oczekiwania użytkowników końcowych koncentrują się na ergonomicznym korzystaniu z aplikacji, łatwości dostępu do odpowiednich informacji, szybkości działania i atrakcyjnym wyglądzie. Zbudowanie odpowiedniego interfejsu graficznego, z którego korzysta wielu użytkowników, jest niewątpliwie ciekawym wyzwaniem. Jednakże istotniejszym jest skonstruowanie go tak, aby dostarczał użytkownikowi odpowiednie informacje, oraz w sposób, który pozwoli na pełną integrację naszego rozwiązania z innymi systemami.
Dlaczego warto wdrożyć nowoczesny system IT w kancelarii brokerskiej w 2023?
W dzisiejszych czasach, wraz z postępem technologicznym, systemy informatyczne stały się nieodzowną częścią funkcjonowania większości firm i organizacji. Kancelarie brokerskie nie są wyjątkiem. W branży gdzie szybkość i innowacyjność są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, korzystanie z najnowszych technologii jest niezbędne do utrzymania konkurencyjności na rynku.
Jak innowacyjne rozwiązania zwiększają efektywność operacyjną w multiagencji ubezpieczeniowej?
Współcześnie, coraz chętniej wykorzystujemy rozwiązania informatyczne, aby wspomagały codzienne procesy biznesowe — w tym także w branży ubezpieczeniowej. Dostępne na rynku rozwiązania IT przynoszą wiele korzyści zarówno dla ubezpieczycieli, multiagencji ubezpieczeniowych, jak i klientów. Wdrożenie odpowiednich narzędzi niewątpliwie pozwala na zwiększenie efektywności pracy i skrócenie czasu potrzebnego na realizację różnego rodzaju zadań.
Sprzedaż ubezpieczeniowych produktów komunikacyjnych i majątkowych przez firmy leasingowe
Firmy leasingowe coraz częściej mają w swojej ofercie produkty ubezpieczeniowe. Chcąc nadążyć za rosnącymi wymaganiami klientów, działy ubezpieczeń, również te w firmach leasingowych, szukają nowych, innowacyjnych rozwiązań, mających na celu ułatwienie obsługi i pracy z klientem. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, że atrakcyjna cenowo i dostarczona w odpowiednim czasie oferta, to tylko część procesu. Leasingobiorcy, szukając odpowiednich dla siebie warunków, często oczekują równie kompleksowej, szybkiej i bezproblemowej obsługi już po zawarciu umowy. To stawia przed firmą wyzwanie, by na każdym etapie realizowania umów, wszystko było uporządkowane i realizowane „od ręki”. Okazuje się, że kluczem do sukcesu w takich sytuacjach, mogą być odpowiednio skonstruowane systemy dla branży ubezpieczeniowej.
Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych przez dealerów
Dealerzy samochodowi coraz częściej poszerzają swoje oferty o produkty ubezpieczeniowe. Jest to bez wątpienia sytuacja korzystna z perspektywy klienta, gdyż stanowi dla niego duże ułatwienie – zapewnia kompleksową obsługę podczas procesu zakupu nowego auta. Klient uzyskuje dostęp do szerokiego spektrum ofert w salonie, co sprawia, że zyskuje czas, który byłby mu potrzebny na znalezienie eksperta z zakresu rynku ubezpieczeniowego. Wszystko, czego potrzebuje, otrzymuje na miejscu.
Nowoczesne rozwiązania IT wspierające procesy likwidacji szkód
Ubezpieczeniowy obszar likwidacji szkód to nie tylko procedury, ścieżki oceny czy kwestionariusze prowadzące przez procesy uzyskiwania rekompensaty finansowej. To również działania w terenie, w których ważną rolę odgrywają rozwiązania technologiczne pozwalające automatyzować szereg czynności pomiędzy wszystkimi podmiotami biorącymi udział w tym procesie.
Jak podołać wymogom organów nadzorujących? O tym, jak ważne są narzędzia przy prowadzeniu działalności brokerskiej
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF), stojąc na straży bezpieczeństwa rynku finansowego w Polsce, zapewnia jego prawidłowe funkcjonowanie oraz stabilizację. W ramach swoich kompetencji i działań KNF sprawuje nadzór nad sektorem ubezpieczeniowym oraz instytucjami, które w nim działają. Aktualne zapisy obowiązującego prawa (Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń z dnia 15 grudnia 2017 r.) są podstawą do możliwości przeprowadzenia kontroli KNF w zakresie działalności pośrednictwa ubezpieczeniowego a dokładnie działalności brokerskiej.