Dlaczego warto wdrożyć nowoczesny system IT w kancelarii brokerskiej w 2023?

W dzisiejszych czasach, wraz z postępem technologicznym, systemy informatyczne stały się nieodzowną częścią funkcjonowania większości firm i organizacji. Kancelarie brokerskie nie są wyjątkiem. W branży gdzie szybkość i innowacyjność są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, korzystanie z najnowszych technologii jest niezbędne do utrzymania konkurencyjności na rynku.

Nie jest tajemnicą, że korzystanie z nowoczesnych technologii informatycznych przyczynia się do zwiększenia efektywności pracy, co przekłada się na szybsze i lepsze podejmowanie decyzji biznesowych. Mimo tej, dla wielu, oczywistej wiedzy, wiele firm wciąż obawia się wprowadzania zmian i digitalizacji swoich działań. Często z powodu mylnych wyobrażeń o kosztach wdrożenia lub obaw o bezpieczeństwo.

Jednakże, aby sprostać wyzwaniom współczesnego rynku, kancelarie brokerskie powinny aktywnie wykorzystywać nowoczesne rozwiązania informatyczne i systematycznie ulepszać swoje usługi. Przyjrzymy się zatem powodom, dzięki którym nowoczesne technologie mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu.

6 powodów, dla których warto wdrożyć system IT

1. Szansa na zwiększenie efektywności operacyjnej i tym samym obniżenie kosztów

Systemy IT mogą znacznie usprawnić procesy operacyjne w firmie brokerskiej. Dzięki zautomatyzowaniu wielu zadań można zaoszczędzić czas i zasoby, które mogą być lepiej wykorzystane w innych obszarach biznesowych.

VSoft Insurance Broker to program dla brokerów ubezpieczeniowych, który umożliwia dostosowanie funkcjonalności do specyficznych potrzeb kancelarii brokerskich. Dzięki modułowi konfiguracji procesów z podziałem na etapy i zadania, system pozwala na uporządkowanie i usprawnienie procesów biznesowych, takich jak slip brokerski, rejestracja polis czy kontrahenta, co prowadzi do zwiększenia efektywności operacyjnej i łatwej analizy.

2. Usprawnienie komunikacji wewnątrz kancelarii

Odpowiedni system może diametralnie poprawić wewnętrzną komunikację w Twojej firmie, pozwalając na efektywne zarządzanie dokumentami oraz danymi. Dzięki niemu pracownicy będą mogli łatwo i szybko wymieniać informacje – od dokumentów, raportów, notatek po informacje o kontraktach i klientach. Co więcej, wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym, więc dostarczanie dokumentów do archiwum i inne żmudne czynności administracyjne stają się przeszłością, a współpraca między działami ulega poprawie.

3. Poprawa obsługi klienta i personalizacja oferty

Systemy IT, takie jak CRM, rewolucjonizują zarządzanie relacjami z klientami. Umożliwiają skuteczne monitorowanie ich potrzeb i dostosowywanie oferty. Dzięki nim, szanse na finalizację transakcji oraz utrzymywanie długotrwałych relacji biznesowych z klientami wzrastają.

System VIB, z kolei, umożliwia rejestrację wszystkich interakcji brokera z klientem, co pozwala na łatwe monitorowanie i planowanie przyszłych działań.

Dodatkowo klienci mają możliwość szybkiego przesyłania wymaganych dokumentów i zgłaszania szkód, co pozwala brokerowi szybko reagować na ich potrzeby i zapewnia kompleksową obsługę klienta.

4. Analiza danych i raportowanie – kontroling, strategia

Dzięki możliwościom, jakie oferują nam systemy IT, monitorowanie działalności biznesowej staje się znacznie dokładniejsze i bardziej efektywne. Włączając się w ten proces, możemy skutecznie analizować sprzedaż, a także rentowność swojego biznesu, co umożliwia podejmowanie lepszych decyzji. Analiza danych pozwala nam również na dostosowanie naszych ofert do zmieniających się potrzeb klientów. Szczególnie przydatny w tym kontekście jest VIB, który umożliwia generowanie raportów przy użyciu protokołu OData i narzędzia MS Excel.

5. Zwiększenie konkurencyjności

W dzisiejszych czasach brokerzy powinni działać sprawniej i być bardziej innowacyjni niż kiedykolwiek wcześniej. Konkurencja rośnie w siłę, dlatego też brokerzy potrzebują odpowiednich narzędzi, które pozwolą im z powodzeniem rywalizować na rynku. Wprowadzenie systemu informatycznego może okazać się kluczowe dla dalszego rozwoju biznesu brokerskiego. Dzięki nowoczesnym narzędziom możliwe staje się szybsze i bardziej precyzyjne analizowanie danych, obsługa klientów oraz oferowanie lepszych rozwiązań. To z kolei przyczynia się do wzrostu konkurencyjności i zdobycia nowych klientów.

6. Poprawa bezpieczeństwa danych

Obecnie przechowujemy coraz więcej wrażliwych informacji o naszych klientach, musimy więc zadbać o ochronę ich danych osobowych, finansowych i szczegółów dotyczących polis. To właśnie dlatego warto zdecydować się na system IT, który zapewni nam lepszą kontrolę nad bezpieczeństwem danych oraz pozwoli nam spełnić wymogi RODO i innych regulacji.

Jednym z najlepszych rozwiązań jest VSoft Insurance Broker, który jest udostępniany w modelu SaaS w jednym z profesjonalnych i certyfikowanych data center, które świadczy usługi chmurowe zgodnie z rekomendacjami Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 23 stycznia 2020 roku. To zapewnia nam nie tylko wysoką dostępność i niezawodność systemu, ale również odpowiednie wsparcie techniczne w razie jakichkolwiek problemów.

Wnioski

Nowoczesny system IT to kluczowe rozwiązanie dla brokerów ubezpieczeniowych, którzy chcą działać szybciej i bardziej efektywnie. Wdrożenie takiego systemu przynosi nieocenione korzyści dla biznesu i zadowolenia klientów. Dzięki temu brokerzy mogą działać bardziej elastycznie i skutecznie zarządzać procesami biznesowymi.

Wdrożenie VIB zapewni brokerom ubezpieczeniowym znaczną przewagę konkurencyjną i umożliwi dostosowanie się do zmieniających się potrzeb rynku, zapewniając stabilną pozycję w branży na długi czas.

Korzystaj przez 30 dni za darmo – kliknij i pobierz demo aplikacji!

Jesteśmy na rynku od ponad ćwierć wieku. Od początku naszej przygody wiedzieliśmy, że nie chcemy być jedynie biernym dostawcą rozwiązań. Od zawsze stawiamy na wymianę wiedzy i doświadczeń. Chętnie pogłębiamy tematy, które uważamy za istotne, szczególnie w obrębie branż, z którymi współpracujemy na co dzień. Chętnie analizujemy i omawiamy zmiany technologiczne oraz dzielimy się własnymi przemyśleniami. Pokazujemy jak uczymy się na błędach i z jakich działań jesteśmy dumni.

Zobacz również

See also

Budowanie zaufania wśród klientów to proces, który wymaga konsekwencji, przejrzystości i odpowiedzialności. Spełnianie obietnic, przewidywalna komunikacj...