Ubezpieczenia są nieodłącznym element leasingu – to niezaprzeczalny fakt. Zatem dlaczego firmy wciąż nie wykorzystują w pełni ich potencjału do generowania dodatkowych przychodów? Czyżby pakiet usług leasing z ubezpieczeniem był drogą do nowych możliwości, której tak wielu jeszcze nie odnalazło?
Potencjał, którego nie warto ignorować
Niewątpliwym jest, że wiele firm leasingowych proponuje swoim klientom ubezpieczenie przy okazji oferowania leasingu. Chcąc odpowiednio zabezpieczyć leasingowany przedmiot, opiekuni klienta przedstawiają konieczne do spełnienia warunki ubezpieczenia i też sugerują kontakt z rekomendowanymi (swoimi) agentami. W większości przypadków usługa ta jest realizowana za pośrednictwem zewnętrznego brokera ubezpieczeniowego, który występuje w imieniu organizacji leasingowej.
Taki broker pobiera opłatę od leasingodawcy za swoje usługi, a dodatkowo czerpie korzyści z prowizji od towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje. Dlaczego więc nie realizować tych prac samodzielnie, skoro już rozmawiamy z klientem, który stoi obok nas? A do tego posiadamy już przecież nie małą bazę danych o potencjalnych przyszłych klientach.
Przychody z nowych usług
Integracja ubezpieczeń z usługami leasingowymi niewątpliwie może zwiększyć przychody firmy leasingowej. Wprowadzenie nowej linii usług otwiera szerokie możliwości rozwoju, tworząc dodatkowe źródło dochodów, które nie jest uzależnione wyłącznie od podstawowej działalności leasingowej. Dzięki temu podejściu ubezpieczenia stają się czymś więcej niż tylko opcją dodatku – stają się strategicznym narzędziem sprzedażowym.
Pakietowanie usług: zwiększenie wartości ofert
W dzisiejszym świecie tempo życia jest niezwykle dynamiczne, a czas stał się jednym z naszych najcenniejszych zasobów. Klienci szukają rozwiązań, które zaoszczędzą im czas i nerwy, nawet jeśli oznacza to nieco wyższy koszt. Bo kto nie chciałby, aby wszelkie formalności potrzebne do korzystania z danej usługi załatwiane były w jednym miejscu, szybko, sprawnie i od ręki?
Oferowanie kompleksowych pakietów leasingowych, które obejmują również ubezpieczenie, może stać się kolejnym elementem na drodze do zwiększenia lojalności klientów. Przekłada się to na wyższe wskaźniki odnowienia umów, co wzmacnia długoterminową współpracę.
Co przyniesie przyszłość
Z czasem klienci będą coraz bardziej skłonni wybierać kompleksowe usługi. Firma leasingowa, która zrozumie tę potrzebę i wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom rynku, nie tylko zwiększy swoje zyski, ale także zbuduje trwałe relacje z klientami.
Nowy raport ZPL wyraźnie wskazuje na wagę inwestowania w IT i konieczność rozwijania ekosystemów. Wsparcie całej podroży klienta staje się priorytetem dla firm, które chcą wybić się na rynku. Wizja przyszłość pokazuje nam, że istotne będzie zapewnienie szerokiego wachlarza kompleksowych usług dodatkowych dla leasingobiorców, które nie tylko uatrakcyjnią ofertę, ale również zdejmą z klienta ciężar obowiązków- eliminując konieczność zajmowania się formalnościami czy dodatkowymi zadaniami.
Klienci oczekują kompleksowej obsługi – bez konieczności przedzierania się przez setki ofert na leasing, ubezpieczenie obowiązkowe, ubezpieczenia dodatkowe, produkty ekstra itd. Zrozumienie jego punktu widzenia będzie kluczowe. Klient nie chce być specjalistą – oczekuje obsługi przez specjalistę, w ramach jednego kompletnego produktu.
Możliwości i rozwiązania, w które możesz zainwestować już dziś
Dodanie ubezpieczeń do linii usługowej Twojej organizacji to krok, który może odmienić przyszłość. Zwiększenie przychodów, budowanie lojalności klientów i wzrost konkurencyjności to tylko niektóre z korzyści płynących z tego rozwiązania. Warto przyjrzeć się bliżej tej strategii, zanim zrobią to Twoi konkurenci.
Nasz firma, VSoft, posiada doświadczenie związane ze wsparciem systemowym dla firm leasingowych, które zdecydowały się na ten ważny krok i przejście na nowy model biznesowy. Nasi klienci zdecydowali się, aby korzystając z naszych usług i naszego rozwiązania IT, poszerzyć swoją ofertę o sprzedaż ubezpieczeń. Wdrożenie takiego podejścia, poza aspektami regulacyjnymi, wiąże się również ze zmianami procesowymi, migracyjnymi oraz infrastrukturalnymi. W tym miejscu jesteśmy my – #VSoftteam
Oferowane przez nas rozwiązanie IT wspiera ideę budowania połączonych ze sobą ekosystemów, wykorzystywanie i optymalizację obecnej infrastruktury teleinformatycznej, jak również zachowanie spójności przepływu danych w całej organizacji, co jest ważnym aspektem zmiany.
Podsumowanie
Warto rozważyć model, w którym to sam leasingodawca zarządza procesem ubezpieczeniowym. Dzięki temu może nie tylko zwiększać swoje przychody, ale również analizować możliwości rozwoju bardziej konkurencyjnych pakietów dla swoich klientów. W końcu ubezpieczenie może być tylko początkiem szerokiej gamy pakietów usług.
Anna Kurek-Płaneta
Absolwentka Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Akademii Górniczo-Hutniczej. W VSoft jest od 2008 roku. W tym czasie pełniła szereg ról specjalistycznych oraz managerskich w obszarze projektów i produktów realizowanych w szczególności dla banków i instytucji finansowych. Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora rozwoju obszaru ubezpieczeń, gdzie łączy swoją wiedzę w zarzadzaniu szerokim portfelem projektów z pasją do działania. W firmie jest odpowiedzialna za tworzenie i wdrażanie strategii rozwoju produktów oraz relacje z kluczowymi klientami z branży ubezpieczeniowej.