#HotChallenges dla rynku pożyczkowego

On-line, VAS-y i…

17.06.2020 | 120 min | Webinar online

Financial Business Meeting II

O wydarzeniu

#HOTCHALLENGES DLA RYNKU POŻYCZKOWEGO

Jakie zmiany warto wprowadzić, aby móc dostosować model biznesowy do nowej rzeczywistości? Będziemy dyskutować także o dodatkowych usługach (VAS), jakie firmy mogą zaproponować swoim klientom, oraz zastanawiać się, czy warto. W trakcie spotkania przedstawimy przykład konkretnego rozwiązania, które może pomóc firmom pożyczkowym w sprawnym prowadzeniu działalności w sieci.

Webinarium organizowane jest przez firmę VSoft we współpracy z Polskim Związkiem Instytucji Pożyczkowych i odbywa się w ramach cyklu VSoft Financial Business Meeting. To format pozwalający praktykom spotkać się i porozmawiać na aktualne tematy związane z otoczeniem biznesowym instytucji finansowych.

Dla kogo jest to wydarzenie?

„#HotChallenges dla rynku pożyczkowego. On-line, VAS-y i…” to webinar w gronie osób związanych z rynkiem pożyczkowym. Wyjątkowo dynamiczna sytuacja ostatnich miesięcy pokazała jak różnie radzimy sobie w nowych realiach.

Celem spotkania jest wymiana myśli i doświadczeń związanych z przyszłością rynku pożyczkowego. Będziemy dyskutować na temat wzmocnienia pozycji, a dla niektórych firm przejścia do kanału online w udzielaniu pożyczek.

Prelegenci

Jarosław Ryba
Prezes Zarządu
PZIP
Łukasz Piechowiak
Dyrektor działu analiz
PZIP
Anna Kowalewska
Prezes Zarządu
Aventus Group Sp. z o.o.
Ewa Wernerowicz
Prezes Zarządu
Vivus Finance
Agnieszka Lewińska-Olczak
Prokurent
Fingo Capital S.A.
Łukasz Kawulok
Dyrektor rozwoju obszaru bankowości
VSoft
Jakub Rabong
Analityk
VSoft
Justyna Jastrząb
Dyrektor sprzedaży
VSoft

Agenda

11:00 - 13:00

#HotChallenges dla rynku pożyczkowego

Sytuacja na rynku budzi niemałe emocje, jakie strategie przyjęły firmy pożyczkowe na te dziwne czasy? Zamknięcie, przeczekanie, a może inwestycje w rozwój? Czy pandemia dała nam coś pozytywnego?

Podczas wydarzenia odpowiemy na pytania:

  1. Onlinowy proces idealny – czyli naprawdę jaki?
  2. VAS-y – czy przyciągną klienta i wygenerują dodatkowy zysk, jak hot-dogi na stacji benzynowej?
  3. Czy rzeczywiście klienci potrzebują VAS-ów?

Partnerzy

PZIP - Polski Związek Instytucji Pożyczkowych to organizacja branżowa firm pożyczkowych. Członkami PZIP są firmy udzielające pożyczek pozabankowych.

Podsumowanie

Za nami drugie spotkanie z cyklu Financial Business Meeting, a zarazem pierwsze w pełni on linowe webinarium, poświęcone tematyce wyzwań stojących obecnie przed rynkiem pożyczkowym w Polsce. Spotkanie „#HotChallenges dla rynku pożyczkowego. Online, VAS-y i…” zostało zorganizowane wspólnie przez VSoft oraz Polski Związek Instytucji Pożyczkowych. Rozmowy toczyły się wokół trzech głównych zagadnień: aktualna sytuacja na rynku pożyczkowym, on linowy proces idealny i usługi dodatkowe, czyli VAS-y.

Ponad 60 osób śledziło dyskusję naszych ekspertów: Ewy Wernerowicz (Vivus), Anny Kowalewskiej (Aventus Group), Agnieszki Lewińska-Olczak (Fingo Capital), Jarosława Ryby (PZIP), Łukasza Piechowiaka (Fintek.pl), Łukasza Kawuloka (VSoft), Jakuba Rabonga (VSoft) i Justyny Jastrząb (VSoft).    

Podczas pierwszej sesji, dotyczącej sytuacji rynkowej, zadaliśmy ekspertom kilka pytań:

  1. Sytuacja na rynku budzi niemałe emocje, jakie strategie przyjęły firmy pożyczkowe na te dziwne czasy?      
  2. Zamknięcie, przeczekanie, a może inwestycje w rozwój?
  3. Czy pandemia dała nam coś pozytywnego?

 

Dyskusję otworzył Jarosław Ryba – Prezes  Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych i wiceprezes European Fintech Forum. Wypowiedzi skupiały się na obecnej, trudnej sytuacji na rynku firm pożyczkowych i była poparta analityką bazującą na danych z BIK oraz CRIF. Po zakończeniu prezentacji nasi paneliści rozmawiali o możliwych skutkach, jakie dla rynku niosą zmiany wdrożone przez regulatora w Polsce – np. drastyczna obniżka stóp procentowych i obniżone limity kosztów pozaodsetkowych. Zastanawialiśmy się także, kto przetrwa na rynku i czy procesy online to      rozwiązanie problemów sektora pożyczkowego, które sprawdzi się w trakcie i po pandemii. Zwróciliśmy uwagę na to, że zmiany, które poczyniły firmy pożyczkowe w zakresie dostosowania podejścia oceny klientów, miały na celu zachowanie płynności finansowej i utrzymania zdrowego, perspektywicznego portfela klientów.    

Pomimo trudnej sytuacji, wnioski i spojrzenie w przyszłość nie były tak pesymistyczne, jak można by się spodziewać. Jak ujął to Jarosław Ryba, obecny kryzys ma dramatyczne skutki, ale jest też silnym stymulatorem dla innowacji, a kanał online może być sposobem na dystrybucję w czasach pandemii, m.in. poprzez ograniczenie kosztów operacyjnych oraz łatwiejsze wdrożenie nowych produktów.

Drugi blok tematyczny dotyczył onlinowego procesu idealnego. Zastanawialiśmy się, jaki powinien być, aby zasłużyć na takie miano.W temat wprowadził nas Jakub Rabong, Analityk w VSoft, który zaprezentował, czym jest proces, z czego się składa, jak zmieniło się myślenie o procesach oraz jakie nowinki na rynku są obecnie pożądane i skutecznie wprowadzą firmy w nurt innowacyjności. Szybkość, mała ilość danych uzupełnianych przez klienta na formularzach, dopasowanie do najnowszych trendów w zakresie projektowania graficznego oraz ergonomii aplikacji to elementy kluczowe w nowoczesnym procesie online. Wsparcie oceny klienta i całej transakcji spoczywa już nie na pracownikach, a na bazach zewnętrznych, np. RDO, PESEL, BIK KI, CRIF, Kontomatik, CFD oraz BIK PAF, które są w stanie w sposób automatyczny oraz – co najważniejsze – trafny i szybki ocenić transakcję. Proces to nie tylko udzielanie pożyczek, ale również procesy posprzedażowe i operacyjne wewnątrz firmy. Tu odpowiedzą są chatboty, szybka robotyzacja i automatyzacja. Dalsza dyskusja w gronie panelistów oraz uczestników na czacie poparła słuszność tę wizji i kierunku, który obrała branża.

Ostatnia sesja była chyba tą najbardziej wyczekiwaną przez uczestników. Usługi dodatkowe, VAS-y – czy przyciągną klienta i wygenerują dodatkowy zysk, jak hot-dogi na stacji benzynowej? Czy rzeczywiście klienci potrzebują VAS-ów?

W tematykę trzeciej części wprowadził nas Łukasz Piechowiak – redaktor naczelny Fintek.pl oraz dyrektor działu analiz Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych. Przybliżył VAS-y jako nową możliwość zaoferowania klientom rozwiązań, które będą dopasowane do ich potrzeb (po szczegółowej analizie danych i dopasowaniu rozwiązania do ich preferencji), a jednocześnie będą przynosiły wartość dodaną dla organizacji. Rozmawialiśmy o koniecznych uwarunkowaniach prawnych i zgodnościowych oraz zmianie organizacyjnej, która powinna być poprzedzona analizą zachowań i danych. W tej części dyskusji pytań i komentarzy było wiele, a opinie co do zasadności wdrożeń i ich pozytywnego wpływu na wynik firmy – podzielone. Część rozmówców również inaczej definiowała daną usługę – jedni widzieli ją jako VAS instytucji pożyczkowej, inni –  samą możliwość zaciągnięcia pożyczki jako VAS do tej usługi. Natomiast wszyscy zgodziliśmy się, że kluczowe jest ścisłe dopasowanie usług dodatkowych do potrzeb klienta, ponieważ szeroki skierowana, ogólna oferta ogólna nie przyniesie pożądanych korzyści.

Podsumowując, za nami niezwykle interesujące spotkanie, na którym wymieniliśmy się wiedzą, doświadczeniami i planami na przyszłość. Dziękujemy za aktywny udział i zapraszamy na kolejne wydarzenia z cyklu Financial Business Meeting.

Materiały

Nowe systemy i wyzwania

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut ero labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco poriti laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in uienply voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Kontakt